» Helgen och lek i det underbara vädret

Hej fina du
 
Dom senaste dagarna har varit helt otroligt underbara! Solen har lyst på oss och det har varit skönt ute :)
 
Snabb genomgång :
 
Fredags
Jag och Oskar lämnade Theo på förskolan kl 9 sen var vi ute tills det var dags att hämta igen på förskolan. 3 timmars utelek, pulkaåkning, snöhögs klättring och istapps jakt :)
Vi fick även sällskap av Jennie och barnen så det var fullt fart :)
Eftermiddagen blev lugn och lite tråkig då Henke fick åka och jobba kl 22 och jobba till 6 lördag morgon. Blev en ensam stund i soffan när barnen sov, men lite skönt var det ;)
 
Lördags

Vi struntade i bollkul och gick istället hem till Viktoria och Nova. Lekte pratade och myste med deras lilla kattunge Musse :)
Besök av pappa en stund sen melodifestivalen på kvällen. Oskars nya stora favorit Eric Saade gick vidare och just nu har jag en unge som TJATAR om att få höra den låten igen.
Har fått introducera lite andra låtar för honom med just Saade och jaa de är hans nya favorit helt enkelt :)

Idag

Morgonmys och lugn förmiddag. Sen när Theo sov middag så drog jag och Oskar på oss alla kläder och gick ut :D
Vi gick och kollade på isbanan dom håller på och gör vid den gamla tennisbanan här i tybble. Snacka om att jag fick en nostalgi känsla. När jag var liten gjorde man ju en isbana på nästan exakt samma ställe och jag kommer ihåg att vi var en del ungar som var där och åkte :D
 
 
 
 
 
 
Vi var även i "skogen" där vi aktade oss för spöken och troll ;)
 
 
 
 
 
På vägen hem hittade vi en jätte stor istapp som Oskar ville ha. Sagt och gjort, jag fick ner den från taket, lycas få ett kort SEN haha ramlar Oskar på en isfläck och hela tappen gick förlorad. Han satt där på marken chockad och tittade på den tappade istappen sen skratta han glatt han också :D
 
 
Vi har även fått besök på kvällskvisten (läs eftermiddag) då Maggan och Micke kom förbi tillsammans med 2 vänner från sthlm :) Fika och prat innan dom begav sig hemåt med våran gamla tv ;)
Hoppas du ser bättre nu när du har den Maggan ;)
 
Nu ska jag borsta mina småtänder sen krypa ner i sängen och titta på Switched at Birth, en serie jag börjat kolla på som finns på Viaplay :)
 
Kärlek ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback