» Egentid, bvc och framsteg

Ibland har man tur med att båda barnen sover någorlunda tidigt. MEN då kan istället jag inte komma till ro och sova. Istället vill jag ha min egna lilla vuxen tid, konstigt egentligen.

Igår så tog jag mig en promenad i kylan till Bvc med Theo. Det var återigen dags för vaccination spruta, en i varje ben. Oj då ledsen min lilla prins blev :'( men efter litr gos, pussar och mjuka kramar så somnade han i vagnen. Det blev även vägning och mätning, och prinsen är nu 66cm lång och väger 7650g. Han går upp precis som han ska och ligger precis vid kurvan :) ♥
När jag var på bvc med Theo så var Oskar hemma med mormor. Han ville inte följa med till doktorn och se lillebror ledsen ♥ Dom gjorde fint i Oskars rum (som vi även har möblerat om) och så var dom gulliga och städa hela lägenheten ♥

Idag var det första gången på ca en månad som jag och Theo har varit solo hemma. Henke har återigen börjat jobba och så var det dagis för Oskar. Jag och Theo har bara varit hemma och jag har idag börjat med att försöka få in lite rutiner. Frukost sen sova en stund, lunch sen sova en stund osv. Ska försöka få in dom varje dag nu, får se hur det går. Idag fick farmor Maggan hämta Oskar på dagis, sen var dom ute och lekte i snön ett tag. Men när Oskar tappa vanten och fick snö på händerna så var det inte så roligt längre så dom kom in :)
Tack Maggan för idag ♥

Något annat roligt som hände idag är att Theo satt själv i ca 1min :) ♥ Varje dag händer det något nytt, snart kryper han runt här hemma, tiden går FÖR FORT!


Helt fantastiskt och jag är så stolt ♥

På kvällskvisten fick vi ett kort besök av mamma och pappa. Nämligen så att tidigare idag så ringde jag pappa och bad om en tjänst, om han kunde svänga förbi och köpa en varmare mössa till Oskar. Han hittade en och levererade den :) Så imorgon kommer min prins ha en lite bättre mössa på sig :)




Kärlek ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback