» Bräda, mello, krupp

Hej fina du
 
Vilken helg.. den har varit rolig mysig och hemsk på samma gång.
Kan ju börja med att visa bilder från när vi var ute i lördags och Oskar fick åka på sin nya bräda :)
 
 
 
 
På kvällen så hade vi mys (i vanlig ordning), vi kollade på Smurfarna och sen på Melodofestivalen. Oskar dansade och tyckte att låtarna var bra. Strax efter kl 22 så fick jag honom att somna, men..
Efter 2 tiden så vaknade jag av att Theo tappade sin napp så jag gick upp för att ge honom den. Så hör jag hur Oskar vaknar i sitt rum, dricker vatten, sen började det.. KRUPP..
Usch vad han hostade, och det var en riktigt hemsk skällande hosta och jag verkligen hörde hur ont han hade. Så han och jag gosade in oss i två filtar och satte oss på balkongen. Efter 40 min, efter att ha pratat med 1177 så var vi på väg till akuten. När vi kom dit så hade hostan lugnat ner sig, men vi fick med oss några kortison tabletter som vi kunde ge Oskar om det började igen.
Kl 4 var vi hemma igen och då upptäcker jag att jag har lyckats tappa Theos snuttefilt.. Så Henke åker tillbaka till akuten, men där var den inte, han kollade på parkeringen men nej den var borta.
Halv sex så somnade Theo om igen och jag kunde sova jag också bara för att vakna igen halv åtta. Oskar sov vidare och hostade inte alls under den tiden vilket var skönt :)
Men efter att henke sovit ut en stund extra kunde jag somna om till halv två.
Direkt när jag kom upp så ville Oskar gå ut och göra en snögubbe vilket vi självklart gjorde.
 
Sen tog vi en extra titt i bilen men ingen snuttis MEN då ser jag att snuttisen och en filt hänger på en parkeringskylt! Snacka om lycka och tur :)
 
Natten till igår gick hyffsat bra, vi vaknade en gång och fick ge host medicin annars så sov han väldigt bra :) Igår så tog vi oss en promenad upp på stan för att luncha med mamma och gamel farmor Inger :) Blev även med hem till mamma och pappa en stund då Oskar ville leka där.
 
Idag så fick Oskar vara hemma från dagis och jag är i valet och kvalet om han ska vara hemma resten av veckan också. Det är vissa stunder som han inte alls är på topp och ligger i soffan och vilar. Men sen finns det stunder då han är överallt :) Det är ju nätterna som är jobbigast av någon annlednig.
Nu är Oskar ute och leker en stund med farmor Maggan som kom förbi. Theo sover och jag ska nog bara njuta av tystnaden en stund :)
 
Kärlek ♥
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback