» Jobbiga dagis lämningar

Hallå vännen
 
Den sista tiden så har Oskar inte alls velat gå till dagis. Han säger det redan på kvällen innan och på morgonen här hemma. När vi går dit är det inte problem men så fort vi kommer innanför dörren på dagis så klänger han sig fast vid mig och vägrar släppa taget.
Han börjar små gråta/snyfta medans jag tar av honom jackan. Sen när vi går in på avdelningen och en fröken möter oss så brister det. Han gråter och klamrar sig fast ännu mer och jag får känna mig dum och elak och bara gå därifrån utan att ge en puss eller kram. Kan knappt vända mig om. Jag hör honom till och med skrika och gråta utanför dagis!
När jag går hem eller till jobbet så är det med tårar i ögonen och jag vill bara vända om och hämta mitt lilla hjärta, krama honom hårt och gå hem igen. Att han är inne i den här perioden är jätte jobbig och han är inte den enda som går till dagis med tunga fotsteg, för jag vet ju såklart också hur jobbigt det kommer vara. Men jag och Henke måste vara starka och vara positiv och berätta hur kul det kommer vara på dagis och att han ska få leka med alla kompisar. När vi väl sen hämtar honom på eftermiddagen så får vi höra att han har haft några stunder när han har gråtit och varit ledsen men trots det så leker han, vilket är positivt. Så nu har jag gjort en sak till Oskar som vi ska ta med oss imorgon till dagis.
Fram och Baksida
 
Hoppas verkligen att detta foto kollage kan hjälpa Oskar att ha en lättare stund på dagis imorgon.
 
Vad jag/vi har gjort idag berättar jag imorgon, för nu ska jag tvätta bort sminket och lägga mig i sängen. Känner för att läsa lite :)
 
Kärlek ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback