» Dagen efter Påskafton

Godmorgon vackra du
 
Igår när lill prinsen vaknade så gick vi på en liten ägg jakt här hemma. Men eftersom jag visste att Oskar inte mådde så bra så hade jag gömt ägget väldigt öppet i hans rum :)
Tyvärr så var inte Oskar helt hundra så det blev inte den glädje som det normalt brukar bli när han får godis. Men huvudsaken är att påskägget fick vara med på påsk.
Sen var det dags att göra sig i ordning och redo för dagen. Och medans jag stod och fixade håret så la sig Oskar med täcke och kudde på golvet inne i badrummet. Det tog bara några minuter sen så sov han.
Alla ställen funkar att sova på tydligen :)
 
När Oskar hade vaknat och var någorlunda pigg så åkte vi buss hem till hans farmor och farfar för att äta lite påsk middag.
Varje gång vi åker buss så blir prinsen lika ledsen varje gång vi måste gå av bussen. Han vill åka längre och inte alls kliva av. Inte ens att vi åkte två olika bussar var tillräckligt :)
 
När vi kom till Maggan och Micke så kom mammiga Oskar fram och ville inte alls lämna min famn. Nu var ju inte han helt hundra så det är ju fullt förståeligt. Men man hade ju hoppas på en påskafton med lite mer fart från min lilla prins. Han fick en liten topp då han lekte lite och serverade tårta till alla :)
 
Men efter en liten stund så kände Oskar att han ville vila och åka hem. Så det var bara att ta nästa buss hem. Varför vi åkte buss? Jo Henke mådde inte så bra igår och visste inte om han skulle orka att äta påskmiddag och åka iväg. Så vi åkte buss för säkerhetens skull, sen kom visserligen Henke och åt lite, men han åkte hem ganska fort igen för att vila lite. Börjar bli trött på alla sjukdomar och förkylningar vi åker på här hemma!!
Som du ser så fick jag inte till så mycket kort denna påskafton men det har ju sina anledningar. Det får bli mer kort på andra saker och tillfällen framöver :)
 
När vi kom hem så fick Oskar lägga sig i soffan och titta på Tigers film sen vid kl 19 sov han gott i våran säng. Däremot vaknade han några gånger så jag fick lägga mig redan runt halv nio nio för att vara nära honom så han kunde koppla av och somna om. Och jag kan med glädje säga att han har sovit HELA natten utan att hosta :D Underbart!
 
Nu är det lite mer fart på honom här hemma och han leker för fullt med alla sina bilar. Sitt påsk godis har han inte riktigt haft någon lust att äta men det finns kvar och kommer finnas kvar i några helger framöver :)
 
Idag ska vi (jag, Oskar och Josefine) åka hem till min farmor för att äta lite middag och umgås lite :) Men fram tills dess så ska vi bara mysa och ta det lugnt här hemma.
Eller mysa och ta det lugnt? Snarare leka och busa :)
 
Kärlek ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback