» Riddare/drakdödare och fina smycken

Hej vännen
 
Nu kan du inte bara säga Hej Oskar när du träffar honom, utan hädanefter är det "Riddare Oskar" eller "Drakdödaren Oskar" som gäller ;) Varför?
Jo idag tog vi oss en tur ner till Wadköping och Medeltids marknaden jag nämnde förra helgen. Älskar att vara på en medeltids marknad om jag ska vara ärlig. Jag gillar att se hur alla som står och säljer går "all in" och klär upp sig i dräkter osv, vuxna som barn. Och dom är ALLTID trevliga!
Vi fick se mycket fina smycken, leksaker, kläder, dans uppvisning och en eldshow där det även ingick en vass kniv. Oskar var helt hypnotiserad :)
När vi åkte hem sa han hela tiden att mannen kastade eld och vassa knivar. Att han fick eld i rumpan till och med ;D
 
Men nu till varför Oskar ska kallas riddare eller drakdödare. Jo han lyckades faktiskt hugga huvudet av draken!
 
Och när man klarade det så fick man titeln riddare/drakdödaren :) Man fick också en fin liten medalj som Oskar bär runt halsen med stolthet :)
 
Jag var även inne hos Lisa och köpte mig ett super fint armband :) Helt min stil :)
Och så örhängena jag köpte igår. Så kul att hon designar smyckena själv så alla smycken är ju unika på sitt sätt :)
 
När vi kom hem från Wadköping så fick drakdödaren sova i 45 minuter innan det var dags att vakna. Sover han mer än 45 min så vägrar han sova på kvällen och det vette tusan om jag orkar ;)
När han sov så var det ju ett riktigt oväder som drog in över stan, med åska till och med :D Myyyysigt!!
 
Nu har vi sagt hejdå till pappa/morfar som kom förbi på en kopp kaffe. Oskar visade stolt upp sitt svärd och medalj :) Älskar att se min unge glad och lycklig ♥
Vi har fått mycket roliga saker gjorda dom senaste dagarna och jag vet att Oskar har haft det super kul och det gör mig glad och lycklig :) Vi skapar många fina minnen tillsammans ♥
 
Kärlek ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback