» Besök på mvc

Hej vännen
 
Idag så har vi varit på besök på MVC och idag fick jag träffa min "rätta" barnmorska som har haft semester :)
Allt såg bra ut, magen växer precis som den ska och ligger vid kurvan. Mitt blodvärde och blodtryck såg bra ut och bebisens hjärtljud slog fantastiskt bra :)
Hon berättade också att han ligger med huvudet neråt, men han är inte helt fixerad än. Men tydligen så kan han göra det samma dag som värkarna och förlossningen kommer igång. Tydligen väldigt vanligt bland omföderskor :)
Han ligger med ryggen mot vänster sida och rumpan är under vänstra bröstet. Armar och fötterna är vid höger sida, men det stämmer för det är där jag känner mest små puffar! Nu är det ju inte så mycket hårda sparkar längre utan mer lätta puffar som sagt. Men nu börjar ju utrymmet bli litet så det är ju normalt. Som barnmorskan sa, sålänge jag känner rörelser och att han ibland spänner sig så är det bra :)
Bilden är tagen idag
 
Bilden är tagen idag, V37 (v36+2). Det är 25 dagar kvar till bf och nu börjar verkligen ned räkningen. Jag älskar att vara gravid och känna bebisen i magen, men nu börjar det bli tungt och det gör förbaskat ont. Igår så tror jag att jag kände lite förvärkar, men det behöver inte betyda att det är på g än, men man kan fan alltid hoppas :)
 
När vi var på MVC så kom farfar Micke hit och passade grodan. Dom lekte och var ute i parken en stund, men inte länge för Oskar tyckte att det var kallt tydligen. Istället gick dom in med oss när vi kom hem sen åt vi upp tårtan som blev kvar sen igår :)
Fast en liten bit blev kvar till kvällsmat för min del ;)
 
Kärlek ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback