» Sparar pengar

Hej min vän

Ska snart åka iväg och köpa lite mat sen blir det en sväng hem till mamma och pappa och kolla på hockey :) Idag hoppas vi att Örebro vinner och samlar lite poäng, eller vad säger du? :)
Har varit ner och handlat lördagsgodis till Oskar och lite snacks till ikväll, blev så sugen på ostbågar och popcorn. Gott ska det bli :)

Nu börjar jag bli super hungrig och det tror jag att mina killar också är. Oskar har pratat om hamburgare hela veckan så det ska han få idag.

Sparbössan Oskar fick börjar bli väldigt tung. Blir ju några kronor varje dag. Sen är Oskar lite smart, för han går till min väska, tar fram min plånbok och sen tar han pengarna han hittar i myntfacket. Sen tittar han på mig och säger att han ska ha sin sparbössa. Hur kan man säga nej då? Det går ju bara inte! Har en massa pantburkar/flaskor i garderoben som vi ska panta, och dom pengarna ska han få. Iallafall, eftersom bössan börjar bli så tung och full med pengar är det snart dags för en ny. Vad vi ska göra för pengarna? Spara och åka till kolmården i sommar. Oskar ska få se lejon, elefanter och alla andra roliga spännande djur :)



Kärlek ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback