» Alla mammor, hjälp!!

Min lilla son är 2år gammal och har titt som tätt blivit förkyld med en riktigt jobbig hosta. Han hostar ofta och det slutar alltid med att han hostar till han kräks.
Vi ger honom mollipect, ventoline och vi har även testat bisolvon, men inget verkar hjälpa. För hostan kommer bara tillbaka.
Inatt var det återigen dags igen och han ville inte sova pga hostan och kräkningarna som medföljer. Självklart förstår jag honom. Vi lyckades få honom att somna halv tre inatt men han vakna igen och hostan var värre. Man hör verkligen hur rosslig han är i halsen och hostan kommer ofta och intensivt.
Varje gång vi ringer till BVC, vårdcentralen eller jouren så säger dom att vi ska ge honom alvedon, medicinen (ovan nämnda) och att vi ska ha honom i "sittandes" läge. Fast inger hjälper!!

Så nu ber jag om tips och råd. Vad ska jag göra? Vill inte att min lilla prins ska ha det så jobbigt.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback