» Akuten och Krupp

Hej min vän
 
Oj vad har inte hänt sen vi hördes sist. Igår så skulle Oskar sova hos sin mormor och morfar, och
allt gick jätte bra tills han skulle sova. Mamma och Pappa ringde mig några gånger och berättade att han hostade så att det lätt som lungorna skulle komma ut. Prinsen hostade även så mycket så han kräktes.
Jag sa till mamma att hon skulle ringa och rådfråga 1177. Allt slutar med att jag och Henke åker till mamma och pappa runt elva på kvällen sen får vi åka till akuten med lille prinsen. Efter att ha fått suttit och väntat en timme så kom vi in och fick träffa en underbar läkare. Hon sa att hon tyckte att det lätt som att det skulle kunna vara krupp. Så vi fick vänta på en annan läkare från Öron, Näsa och Hals. När han kom så fick Oskar andas in en medicin som skulle göra luftvägarna mindre svullna och efter det så fick han en liten kortison dos. Att få honom att andas in medicinen var en kamp. Jag, mamma (som också följde med) och Henke fick vissa stunder hålla i Oskar. Han vred och vände på sig, skrek och grät som en galning :( Gjorde så ont i mig att höra det!
Sen fick vi iaf åka hem. Vi frågade vart Oskar ville sova och han ville sova hos morfar och mormor och så blev det.
Vi kom ifrån akuten runt halv två så det blev en lång natt.
Men nu vet vi vad det är för fel och vad vi ska göra nästa gång den elaka hostan kommer.
 
Pratade nyss med mamma och Oskar hade somnat direkt när han kom hem till dom igår. Men hon hade fått väckt på honom runt tre tiden för att ge honom hostmedicin. Sen hade han somnat igen och vaknat kl 6. Nu låg han och sov middag och jag hoppas att han kommer få sova utan att hosta.
 
Lilla älskade prins ♥
 
Kärlek



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback