» Verktyslåda och sparbössa

Hej min kära vän

Sitter just nu och tittar på Glee, ytterligare en favorit serie. Brevid mig har jag en godis skål så nu är det verkligen lördagsmys.

Idag blev det en liten promenad bort till Öob med Oskar. Blev att man handlade lite skitsaker, diskborstar, wc block, godis osv. Köpte även en verktygslåda och en sparbössa åt min skitunge. Efter Öob så gick vi förbi mamma och pappa och hälsade på med lite fika. När vi kom dit så ville han leka med sina nya leksaker på en gång. Han gillade verkligen verkygslådan som var full med bla, en borrmaskin, en såg och en massa andra roliga saker (som jag helt ärligt talat inte vet vad dom heter). Sen gick min lilla hantverkare runt och lagade det mesta hemma hos mormor och morfar.
Sparbössan blev han lite fundersam på. Gav honom lite småpengar som jag hade i plånboken sen fick han lite pengar av mormor också. Direkt när han la ner pengarna så ville han ha ut dom ingen. Men det är en sån där bra sparbössa som du inte kan öppna. För att öppna den så måste man använda en konservöppnare.

När vi kom hem så fick han mer pengar att stoppa i sparbössan. Jag har sparat undan säkert 300kr i småpengar den senaste tiden och gömt. Så dom hamnade såklart också i sparbössan.

Nu ska jag fortsätta med min myskväll innan det är dags att sova.
Hoppas att du har haft en lika bra dag som jag har haft.
Vi hörs imorgon.

Kärlek



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback