» Måndag

Hej min kära vän

Känns som att det var ett tag sen jag bloggade, trots att det var igår..
Idag var det åter igen dags för skolan och idag stod matte och engelska på schemat. Måste säga att det bara går bättre och bättre med matematiken. Nu har vi börjat med bråk räkning, visserligen den enkla, men iaf så känns det så kul när man räknar och inser att man verkligen förstår.
Engelskan är också rolig, vi får inte prata svenska då allt ska sägas på engelska, en väldigt bra övning. Jag försöker också att skriva det mesta på engelska, men det är lite svårt. Men jag gör som sagt mitt bästa.
Vi har fått i uppgift att vi ska läsa en bok som måste vara skriven av en engelskspråkig författare. Tror jag har lyckats låna en bok av min underbara svägerska. Ska få låna den nån dag den här veckan.

Idag fick Oskar vara på dagis efter en veckas sjukdom. Egentligen så skulle han vara hemma eftersom han är 15h barn, men jag började halv nio och Henke jobbade till kl 10. Tydligen så var han riktigt ledsen efter att jag lämnat men det hade gått över. Är bara glad att han inte grät så jag hörde det, för det gör så ont i mig när han är ledsen för att mamma går. Vill ju att han ska vara glad hela tiden!
Hans ögonfluss har verkligen börjat gett sig, vilket är otroligt skönt. Men det är en kamp att få i honom ögondropparna. Nu på kvällen så var både jag och Henke tvugna att hålla i honom.

Just nu kollas det hockey här hemma. Örebro-Västerås, period paus nu och Örebro leder. Vi hoppas att dom fortsätter göra det så vi krossar skit västerås :)

Kärlek



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback