» Kall lägenhet

Brr min kära vän

Vi har det kallt här hemma, lite för kallt. Fingrarna är alltid kalla och fötterna alltid frusna. För en vecka sen var det en Öbo kille här och kollade om våra fönster behövdes tätas, men det var inte fönstrena som var problemet utan listerna under fönstret längs med golvet.
Tydligen så kan man uttrycka det genom att säga att det är som små hål i väggen som gör att den kalla luften uta kommer in istället för att stanna ute. Så han sa att han skulle kontakta en snickare som skulle komma hit och fixa det här (måste dra bort alla trälister och isolera). Det har nu gått en vecka och jag har inte hört ett ljud. Så jag ringde till Öbos felanmälan och frågade, då har inte snubben lagt in en order alls. Nu är det iaf gjort så nu kan jag bara hoppas att snickaren ringer till mig så snart som möjligt. För så här kallt kan jag/vi inte ha det. På våran termometer iköket (som står i fönstret ovanför elementet) visade 16 grader när jag kom hem från skolan. KALLT!!

Skolan idag gick super bra, vi satt och räknade 5sidor sen får man gå när man är klar. Känner att jag förstår än sålänge hur jag ska räkna , men vi är ju bara i början av boken inte ens i närheten av det svåra.
Insåg att jag måste fixa ett nytt batteri till min miniräknare för den är helt död. Just nu går det skit bra med mobilen men den får jag ju knappast ha när det är prov, vilket sker den 13 feb.

Nu ska jag påbörja dagens måltid, kalops och potatis, såå gott :)
Kärlek



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback