» Hög av disk

Hej min kära vän

Jag tror att jag valde ett bra ämne när jag valde historia. Det kommer nog att bli väldigt intressant den dagen då jag väl kommer igång med det. Idag var det bara en liten genomgång på vad kursen kommer handla om, lite diskussioner och så klart registrering. Vi fick ocks sitta och presentera oss i våran bordsgrupp och svara på lite frågor. Blev jätte glad när en kille blev chockad när jag sa att jag var 25, han trodde att jag var max 19 :)
Det kan jag lova gjorde min dag!

När jag kom hem så startade jag med att springa ner till ica och inhandla dagens middag, hamburgare med pommer. Eftersom det blev så konstigt imorse, Oskars ögonfluss, samtal till bvc och dagis, så glömde jag att ta fram köttfärs. Men det ordnade sig ju iaf.
När jag kom upp igen efter handlingen så möttes jag av den här synen i köket

En hög med disk, en tom mjölkkartong och dagens disk kvar i diskstället. Jag vet att våran son är sjuk, men är det så jobbigt att ta in all disk och diska den nya medans han sover middag? Och jag vet att Oskar har lekt idag för det ligger leksaker ÖVERALLT i vardagsrummet :)

Men Henke är sån, jag vet inte hur många gånger jag försöker få honom att sköta "dagens disk", men enligt honom är det "äckligt" att behöva ta i disken och disksvampen. Är alla karlar såna, eller är det bara min karl som är sån?

Kärlek

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback