» Historia och ögonfluss

Gomorgon min kära vän

Snart ska jag hoppa på cyklen och ta mig till skolan. Igår var det första dagen och den enda lektionen jag egentligen hade var matte. Va konstigt det var att åter igen sitta och räkna och faktiskt ha en lektion. Men det var ändå skoj. Visade sig att en gammal klasskompis till mig går i samma matte grupp och en kompis till Josefine(syter) går i min engelska grupp. Men engelskan blev bara ett möte med läraren sen göra en registrering. Så nu måste jag även köpa en engelska bok. Kollade överallt på blocket igår och ringde på flera stycken men alla var sålda. Får fortsätta leta.

Idag ska jag ha min första historia lektion, eller det vet jag ju inte, kanske bara är en registrering idag också. Fast jag hoppas så klart på att det blir någon slags lektion så jag inte cyklar dit så får jag cykla hem igen på en gång. Lite smått irriterade då.

Min lilla skrutt har gått och blivit sjuk, ögonfluss. Hela ögonen var jätte kletiga i morse när vi vaknade. Usch vad jobbigt det måste ha varit för honom att försöka få upp ögongen :/ så nu är det noggrann rengöring av allas händer och torkningar flera gånger under dagen av ögat. Tur att Henke är hemma idag så jag kan åka till skolan en stund.
Dela lite på ansvaret här hemma. Oskar får iaf vara hemma idag och kanske resten av veckan det märks. Just nu är det iaf full rulle på honom, han håller på i skrivande stund att ta ut alla kastruller och plåtar som finns.

Nej nu måste jag börja packa ner alla saker och åka iväg. Ses och hörs sen

Kärlek



Min lilla sjukling, kolla vilka svullna ögon :(



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback