» Förbannade snickarfirmor

Gokväll min vän

Fy fan vad irriterad man kan bli, det kom ingen snickarfirma innan jag åkte till skolan. Under dagen så frågade jag Henke om du hade dykt upp efter men icke. Nejhe då antog jag att dom skulle komma någon annan dag. När vi kommer hem (Henke och Oskar mötte mig efter skolan) så stod dom här hemma. Vi hade inte flyttat på möbler eller något för vi visst ju inget. Jag sa det till dom, men ingen var speciellt pratglad. Aja sagt och gjort det var bara att flytta på alla möbler och förbereda. Så just nu står köksbordet mitt i köket, soffan står riktigt när tvn och det är grejer överallt! Snacka om dålig planering, för hade jag vetat om att dom skulle komma och Börja idag så hade jag ju kunnat haft lite framförhållning. Men som han (Snickaren) sa till mig igår så skulle dom bara komma förbi idag och kolla... Som sagt dålig planering.
Sovrummet skulle dom fixa imorgon så jag har fått tagit ner varenda bok jag hade i bokhyllan och flytta på den. Och när jag såg hur mycket böcker jag hade så blev jag ganska chockad. Har jag verkligen så många??
Men vill du veta en hemlighet, jag vill att det ska vara ännu mer ;D

Det blev ingen redovisning på historian idag, tessy var sjuk så vi fick skjuta upp den till på torsdag, ska verkligen försöka att inte vara så nervös. Men det är verkligen det värsta jag vet, att prata innför en stor grupp. Har fram till på torsdag att förbereda mig. Du klarar det Johanna!!

Idag fick vi finbesök i form av min underbara svägerska. Åt lite mat, busade, lekte och hade det allmänt trevligt. Sen nu på kvällen kom min svärmor förbi, Marika orkade inte åka buss hem så därför ringde hon efter Maggan. Lata unge!

Nu ska jag plugga lite historia innan jag ska sova. Börjar tidigt imorgon.

Kärlek




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback