» Rensning av vinden

Gokväll min vän
 
Herregud vilken dag det har varit! Vi tar det från början.
 
Morgonen började i lugn och ro tillsammans med Oskar. Vi åt frukost och tog det lugnt innan det var dags att gå till dagis. Det var inga problem alls med att lämna, prinsen kramade och pussade mig hej då innan han gick med sin fröken in och lekte.
 
Jag sprang snabbt in på Ica och handlade lite mjölk och en spritpenna innan mamma kom. Sen började vi med vinden. Jisses vad saker man sparar på sig under alla dessa år och då vet jag att jag kastade en hel del när jag bodde hemma och när mamma och pappa sålde huset.
Jaja hur som helst, jag gick igenom alla lådor som fanns och skrev vad som fanns i dom. Tanken är att jag ska ställa lådorna med texten utåt så jag vet vart jag har allt om det kommer en dag då det behövs :)

Det blev en hel del saker som sagt och då är inte ens detta allt. Vi gick ut med en jävla massa trasiga kartonger och sånt som vi kunde kasta borta vid återvinnings centralen.
En sak av allt vi kastade var en riktigt gammal data skärm som var Henkes. Ångrar att jag inte tog kort på den så du kunde fått sett den. Både Josefine och mamma trodde att det var en liten tjock tv. Så du kan ju bara föreställa dig hur den såg ut :)
 
När vi var klara med vinden så kom Josefine, sen bjöd jag henne och mamma på lunch. Sen blev det en liten mini städning i lägenheten + att mamma hjälpte mig att kasta alla blommor jag hade på balkongen.
 
Halv två så var det dags att hämta prinsen på dagis. Och när jag kom in genom dörrarna hör jag ett välbekant gråt. Då hade min lilla prins precis vaknat och var lite vilsen :( Han klamrade sig fast ganska bra i min famn. Det gick iaf över när vi kom hem och målade lite.
Vi gjorde hand avtryck :)

Roligt var det :)
 
Sen på eftermiddagen så kom min kusin Hampus hit och hälsade på. Oskar blev helt lyrisk och skulle visa alla sina bilar och leka med Hampus hela tiden. Även moster Anna kom förbi och hälsade på :)
 
Resten av kvällen har vi bara myst och kollat på Scooby Doo. Nu ligger Prinsen i sin säng och ska sova för natten. Han verkar vara lite uppe i varv men snart kommer han sova sött :)
Så fort jag märker att det är riktigt tyst så ska även jag gå in och sova, är riktigt trött och jag kommer säkert att somna innan huvudet hinner nudda kudden :)
 
Tack för all hjälp idag mamma (och Josefine på ett litet hörn)! Ska även tacka pappa som kom och hämtade allt skräp och åkte till Atle för att kasta skiten. Ni är underbara ♥
 
Kärlek ♥


anncatrin boström
28 Augusti, 2012 - 21:02

Ja nog var det en hel del men nu är det gjort,bara resten kvar:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback