» Pumpa Gubbe

Gokväll i höstmörkret
 
Oskar har inte hostat så mycket under dagen men som jag sa tidigare, den smyger sig fram när man minst anar det. Det blev lite hostmedicin nu på kvällen och en stund på balkongen. Hoppas verkligen att han ska få sova inatt utan att vakna i ren och skär panik.
 
Efter lite förmiddags mys här hemma så gick vi till Blomsterlandet och köpte en pumpa. När Theo sov middag så fick Oskar måla och jag skar ut en gubbe :) Fy fan va svårt det var, tjockt och trögt som tusan. Eller så berodde det helt enkelt på mina dåliga verktyg men hur som helst,
Fin blev den :)
 
Lyser så fint ute på balkongen :)  Vi tog även tillvara på pumpkärnorna och rostade dom. Följde ett recept jag hittade på internet noga, men njaa jag tyckte att det blev lite för salt :/ Tråkigt men dom går ju att äta, kanske inte jätte många på engång, men nångång ibland så :)
 
Nu till en helt annan sak..
Jag är alltid stolt över mina barn, men idag blev jag lite stoltare över Oskar. Han kom nämligen till mig med en lapp, och på den lappen hade han skrivit Oskar helt själv utan någon mall att gå efter! Mamma hjärtat värkte av stolthet :D
 
 
Nu sover båda kidsen sen några timmar tillbaka. Borde egentligen också försöka få några timmars sömn. Nu när Oskar inte är helt hundra och man inte alls vet hur/om han kommer sova inatt. Vad planerna för morgondagen är vet jag inte än, en sak är iaf säker, vi ska inte till Bollkul. Tråkigt jag vet, men vi kom överens om det alla tre att det är bättre att vi vilar imorgon så kan vi vara med nästa helg istället :)
 
Nu ska jag fortsätta njuta av fredagskvällen, hoppas att du gör detsamma :)
 
Kärlek ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback