» besök på vårdcentralen

Idag fick jag samtalet man inte vill få som mamma. Dagis ringde mig efter lunch och berätta att Oskar varit med om en liten olycka. Han och hans bästis hade lekt i dockvrån och tydligen staplat stolar på varandra. En stol ramlade och Oskar fick den precis på huvudet, och kanten på ryggstödet hade hamnat mitt på pannan vilket resulterade i ett litet jack. Så jag skyndade mig till dagis för att se hur det såg ut och efter en kort bedömning kände jag att jag ville få det kollat. Blev en tur till vc och där fick min prins sin panna "ihop limmad" ♥
Jacket hamna precis vid hårfästet så det kommer inte alls att synas och det kommer bli ett pytte ärr. Han har ett plåster nu som får sitta några dagar innan vi ska/kan ta bort det.
Under dagen har han lekt lite men jag har hållit ett vakande öga på honom. Nu på kvällen sa han att det gjorde lite ont men annars har han inte sagt så mycket.
När jag fick samtalet så fick jag alla möjliga tankar och jag ringde henke som fick "lugna" ner mig en smula ♥


Allt gick bra och det var ingen jätte allvarlig olycka. Det hade kunnat blivit värre, vilket jag är tacksam för att det inte blev ♥ Prinsen var jätte duktig på vc men jag fick säga några gånger att han inte skulle få någon spruta (han var jätte nervös för det) Istället låg han och fråga sköterskan varför hon limma :)

Kärlek ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback