» Kalendermys, pyssel och mer kalender

1 december och bara 23 dagar kvar till jul :D Nu kan verkligen nedräkningen börja :D
Känner bara en liten press att jag måste fixa alla julklappar innan den värsta hysterin börjar så det blir att handla dom till veckan skulle jag tro :)
 
Vad har vi gjort idag då? Morgonen bestod av mysfrukost med alla ljusen i köket tända, inga lampor var tillåtna. Efter frukost så fick barnen öppna deras choklad kalendrar som dom fått av mormor och morfar :)
Theo ville mer än gärna öppna mer, och det ville Oskar med men han försökte förklara för Theo att man bara får öppna en varje dag :)
 
 
 
 
 Sen blev det en promenad till blomsterlandet så jag fick köpa 2 tomtar så min ljusstake på bordet blev komplett :) Sen en tur in på Willys då jag lovade Oskar att han skulle få en tidning idag i namnsdags present :) Jajemensan, han har namnsdag idag <3
 
 
 
Med i tidningen var det lite pysselmaterial så Oskar har nu gjort sin allra första smällkaramell :)
 
Min fina adventsljusstake :)
 
 
 Annars har vi lekt och busat som vanligt. När Henke kom hem från jobb och träning så var det dags för kalender nr 2 att öppnas, Lego :) Henke vill att det ska bli "deras stund", att dom öppnar den tillsammans och gör iordning på. Och idagens lucka fick Oskar en gubbe :)
Ska bli spännande och se vad alla andra luckor har att erbjuda :)
 
 
 
 
 
Nu ska jag sätta mig och läsa lite :)
 
Kärlek ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback