» Gravid berättelse

Idag så går jag in i en ny vecka av graviditeten, V33, och det är 55 dagar kvar till BF, 17aug. Hittills har tiden gått fort och det känns som att det var igår jag kissade på stickan och såg dom två magiska strecken som visade att vi skulle få ett till älskat barn, ett litet syskon till Oskar.
Det var den 13 december som jag tog testet, efter att tjejveckan uteblivit på någon vecka. På ett sätt kände jag det på mig att det skulle vara positivt men jag blev ändå så överraskad av att få det bekräftat.
Samma dag så var det Lucia firande på Oskars dagis, och när Henke kom och mötte oss ville jag bara skrika ut att han skulle bli pappa igen, men jag hade förberett en "överraskning" hemma så jag höll tyst. När vi kom hem och han gick in i vardagsrummet så låg det en lapp + gravid testet på data bordet. Han tittade på den, sen på mig, frågande? "Vadå är det sant?" När jag då inte kunde hålla tårarna tillbaka utan bara nickade kom han emot mig med ett STORT leende och gav mig en varm djup kram och en puss. Lyckan var total :)
 
Våra föräldrar fick veta det på julafton då även dom misstänkt det en tid. Självklart blev alla glada och jag fick även höra att det var den bästa julklappen det året :)
Efter det så flöt det bara på och sen var det äntligen dags att göra KUB testet, få se våran lilla nykomling och se om allt såg bra ut och att bebisen var frisk, och det var han så klart :)
När vi väl hade gjort testet och fått veta att allt var bra, så gick vi ut med nyheten till släkt och vänner. Sen var det bara att vänta. För när du väntar ditt andra barn så är det inte alls så många läkarbesök som det är med första. Och det var en evig väntan och oro innan 18e mars då det var dags för ultraljudet. Vi visste att vi ville ta reda på könet, men bara om vi kunde få veta det säkert. Och det visade sig att det var en till liten prins som busade runt i min mage. Oskar ska få en lillebror ♥
Den 3e april, V21+3 kände jag den första "puffen" i magen och sen dess har jag känt av lill prinsen varje dag. Och magen växer för varje dag och även under denna graviditet har jag tagit kort på hur magen växer. Visserligen kanske inte varje vecka, men jag tar när jag kommer på det :) Och det är så roligt att jämföra magen under dom båda graviditeterna.
Så här såg jag ut i V29 när jag väntade Oskar
Och så här ser jag ut idag, V 33 med våran andra lilla prins
 
Hittills har graviditeterna varit lika varandra. Jag har inte mått dåligt, inte alls gått upp så mycket i vikt. Däremot var Oskar en lugn bebis och han sparkade knappt, men den lilla som vilar i magen nu är det desto mer fart på. Det sparkas, puffas och ibland är magen i en massa olika vinklar att jag inte förstår hur han ligger där inne :)
Jag har haft en liten släng av foglossning, men den gör sig mest till känna när jag går eller anstränger mig för mycket. Nu börjar det dock kännas ännu mer i ryggen, svanken, och nätterna är jobbiga då man inte hittar den perfekta sov ställningen. Som jag känner idag så vill jag bara ha ut den lilla redan idag så jag kan slippa alla besvär, men jag vet att det bara är att vänta tills han vill komma ut. Det finns inget jag kan göra för att det ska ske snabbare :) Jag kanske klagar ganska mycket för alla runt om kring mig, men samtidigt så vet jag ju att i slutänden så kommer det ju vara värt all smärta, sov problem osv. För vi kommer vara välsignade med en till liten prins som kommer förgylla våra liv. Och Oskar kommer få en lillebror och själv bli en Stolt storebror :)
Nu ska vi bara vänta ett tag till och förbereda oss så gott vi kan på nästa fas i livet, nämligen livet som två barns föräldrar ♥
 
All Kärlek ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback