» Flytt KAOS

Godmorgon min vän
 
Ja vart ska jag börja?? Gårdagen kan bara beskrivas med ett ord, kaos!
Vi började på morgonen genom att flytta på alla kartonger så vi blev av med dom först. När jag och mamma kommer till nya lägenheten och är på väg att börja packa upp, så ser mamma att städningen inte är okej. Det var skitigt överallt. Någon ordentligt flyttstäd som vi kom överens om hade det inte blivit. Så mamma fick ringa till moster Anna som kom hit på sin lediga dag och skrubbade och slet för att göra köket rent, medans mamma gick in i badrummet och skrubbade och slet där. Fönsterna var immiga av smuts och fett osv, alltså jag kan inte ens beskriva hur skitigt det var.
När dom gjorde det så drog jag till gamla lägenheten och började städa undan där, för jag ville inte att hon skulle komma in i en lika skitig lägenhet som vi gjorde.
Vi kom iallafall överens om att eftersom hon inte hade städat ordentligt så behöver inte vi betala mellan skillnaden. Jag vägrar!
 
Annars gick flytten ganska bra, blev ju lite ruljans i trappen eftersom vi båda skulle in/ut på samma gång, men jag tycker nog att det gick rätt så bra.
 
Stort TACK till alla som hjälpte till igår med flytten/städ! TACK mamma, pappa, moster Anna, svärmor och Stampe ♥
 
Idag blir det eventuellt en tripp till Ikea och Willys nu på förmiddagen sen ska resten av alla kartonger packas upp, kläder ska in i klädkammaren och hyllor ska upp på väggarna.
 
Kärlek ♥
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback