» Halkskydd och havrekakor

Hej min vän
 
Egentligen så skulle jag ha jobbat idag, men eftersom lillemannen hade feber igår kväll så stannade vi hemma idag.
Kände mig lite elak när jag ringde jobbet imorse och sa att jag inte kunde, men har man sjukt barn så har man.
 
Natten gick bra, lite hosta men inget som blev jätte allvarligt vilket känns skönt.Som jag sa igår kväll så sov jag på golvet i Oskars rum. Bäddade med ett överkast, två täcken och tre filtar, det var lite hårt men det gick :)
Jag tror Oskar blev lite chockad när han vaknade i morse och såg mig där på golvet, han tittade på mig som jag vore knäpp :)
Under dagen har han piggnat till mer och mer och tillslut så var det full fart. Ingen feber på hela dagen men hostan kommer lite då och då. Jag har flera gånger fått säga till honom att lugna sig lite, men det är ju inte lätt för en 2 1/2 års pojke att inse det :)
 
Vi har fått lite gjort här hemma iallafall. Oskars strumpor är nu klara, hittade lite fler som fick samma behandling så dom ligger och torkar just nu. Jag tycker att det verkar vara ett super bra medel och det verkar ju som att det funkar.
 
 
 
Sen fick jag ett ryck och spontan bakade, blev havrekakor som blev super goda :)
 
 
 
Just nu så sitter Oskar inbäddad i sitt täcke och kollar på Scooby, snart är det dags att sova. Imorgon ska jag jobba och prinsen ska få vara hos sin mormor hela dagen. Jag fick förfrågan om jag kunde stänga på jobbet och ja det är klart. Så imorgon blir det en lång dag (enligt mig) 9-17.45
 
Kärlek ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback