» Irriterad morgon

Direkt på morgonen när vi vaknade så blev jag irriterad. Det hela började med att Oskar vaknade och prata i sin säng och sa att han ville komma upp. Och jag måste få vakna lite innan jag reser mig upp, för om jag bara reser mig upp så börjar det snurra i hela huvudet på mig. Så jag låg ett litet tag och pratade med Oskar och sa att mamma kommer snart. Då blir Henke super arg för att jag inte går upp på en gång. Försöker förklara för honoom men han vägrar ju att lyssna som vanligt. Sen sitter han och säger att han är trött, och då säger jag samma sak.
Vad får jag höra då? Jo hur fan kan jag vara trött jag som gick och la mig så tidigt?

Okej jag gick och la mig halv tio igår kväll, direkt efter hockeyn. Men jag somnade inte alls på engång, sen under natten har jag vaknat flera gånger av att Oskar är ledsen för att han inte hittar nappen, sen en karl som snarkar som in i helvete! Men jag är ju inte trött bara för att natten är jobbig. Nej nej, efter skolan igår och jag klev in i dörren så är det så att jag får börja städa direkt. Disk i köket, mat på golvet osv.
Att jag kan vara trött, som går i skolan, kommer hem, städar diskar tvättar lagar mat och tar hand om hemmet och Oksar, är helt oföreståligt för Henke. Och nu ska jag sköta skolan på toppen av allt. Nej gud nej hur fan kan jag vara trött och sliten??




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback