» Gormar ut sången

Gomorgon min vän

Idag är det lika kallt som igår och jag börjar känna en större längtan än den jag har efter våren och sommaren. Få slippa jacka, mössa och vantar. Tänk att bara ta på sig skinnjackan och sen bara en tröja. Jag Längtar!!

Ska till skolan lite tidigare idag och sätta mig med Tessy och Sara och prata lite om en uppgift vi hade i historian. Förebereda oss inför att redovisa det innför klassen. Känns hemskt bara att tänka på det. Jag hatar att stå innför en stor grupp och ha hela den uppmärksamheten. Usch för scenskräck..

Oskar är på dagis igen och samma visa som alla tisdagar, det var inte populärt när mamma skulle gå. Han grät och ropade efter mig, gör ont i mitt hjärta. Mammas lilla älskling
Henke sitter just nu vid sin dator och sjunger, eller sjunger är fel ordval han Gormar ut sången Tusen bitar. Samma visa varje dag, han gormar och skriker och härjar framför datorn. Säger man till att han kan dämpa sig lite blir han nästan arg, för då förstör jag det roliga. Ska också börja sjunga högt och tydligt som en tok här hemma. Då får vi se hur länge han orkar höra på det ;D

Innan det är dags att åka så hoppas jag att snickarfirman kommer hit. Har ju nämnt det tidigare att vi har så äckligt kallt här hemma. Igår så ringde dom till mig och sa att dom skulle komma förbi innan jag åker till skolan. Kan vara skönt att veta när dom kommer komma hit och isolera, så jag kan flytta undan på möblerna. Vara lite förberedd helt enkelt.

Kärlek

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback