» Kramp och magont..

Gokväll min vän

Lyckades låna en bok idag på bibblan, blev Oliver Twist. Har aldrig läst den så det kan ju bli lite roligt.

Lite komiskt, för när man lånar en bok på ett bibliotek så räknar man inte med att boken ska vara i ett nyskick. Verkar inte vara någon som har läst den här innan mig. Eller är det ett tecken på att jag har valt fel bok. Hittade två böcker ur Twilight sagan men jag valde Oliver Twist (haha som jag nämnde innan), känner att jag vill läsa en bok jag inte alls har läst. Men jag funderar starkt på om jag alltid ska ha mobilen brevid mig när jag läser och ha ordboken (appen) framme så jag alltid kan kolla ett ord.

Idag fick jag höra en sak som gjorde att jag fick kramp och smärtor i magen. Vi får tydligen inte ha miniräknare på måndagens matteprov! Jag har panik, allvarligt, skratta inte.. Det var inte bara jag som blev chockad, alla i klassen började ifrågasätta det. Men enligt läraren så kommer det vara ett enkelt prov med enkla tal.. Men vafan vet han?? Mattelärarna kan ju det här, dom vet hur dom ska räkna talen i huvudet utan att använda papper eller händer. Känner att provet på måndag kommer vara det jobbigaste jag har vart med om sen Oskar föddes.

Stannade kvar lite extra idag efter lektionen med Sara. Vi bestämde att vi skulle hjälpas åt med matten och se om vi kunde förklara för varandra. Men vissa tal gör bara att man tittar på varandra och undrar vafan problemet är.

När jag kom hem så gick vi (jag och Henke) och hämtade Oskar på dagis. Snacka om att ungen har gått och blivit pappa sjuk nu när jag går i skolan. Jag duger inte alls. Fast nu på kvällen är det bara jag som duger, så nu står allt rätt till i världen igen :)

Nu ska jag sova så jag orkar med morgondagen. Har mitt första TMA i morgon i Engelskan. För att förklara vad TMA är så kan jag förenkla det genom att säga att vi ska skriva en "uppsats" om ett minne som står oss nära. Vad jag ska skriva om är ju ganska uppenbart, den dagen då min underbara som kom till världen ♥

Kärlek



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback