» Ny kvälls rutin

Utvecklingssamtalet gick jätte bra. Det var bara positiva saker som fröken hade att säga om våran prins :)
Han leker bra, fin motorik och lite små busig, men samtidigt lite försiktig. Vi fick också lite bra tips med oss hem om att istället för att säga nej hela tiden (när han gör något som han inte får) så kan vi säga stop :)

Vi testade en ny grej nu på kvällen, medans Oskar åt sin kvälls välling så låg vi i våran säng och läste en bok. Jag och Henke pratade om det när vi lämnade dagis, att vi an sluta med musiken han har som bakgrund och läsa. Dels så är det ju super mysigt, sen så ökar vi ju bara hans språk kunskaper :) Så idag läste vi om Simba och elefanten Bambo. Han låg stilla och lyssnade, pekade lite och frågade. Så det är något jag definitivt kommer fortsätta med. En ny bok varje kväll tills Oskar vet själv vilken bok mamma ska läsa :)

Nu är det avkoppling som gäller. Har gjort mig en tallrik med glass som jag ska mumsa i mig.
Henke sitter och spelar något spel på datorn så han hoppar till och blir lite rädd emellan åt, knäppgök ;)

Kärlek



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback